Google Web Kuiergat

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

My status

Enige terugvoer, kommentaar, kritiek, of net 'n boodskap is baie welkom. Skryf gerus vir my ; muisdruk hier Johann van Staden

Online dictionary at www.Answers.com

Tell me about:

Sunday, March 19, 2006

 

Chris skryf van Denemarke

Ek geniet elke keer jou kosmaak eskapades waaroor jy gesels op jou kuiergat. Ek maak naweke kos om Theresa af te gee. Hier in Europa is daar nie die luukse van bediendes nie. Jy moet alles self doen en om 'n gesin van 6 mense aan te gang te hou verg baie werk. Elke een moet sy deel doen. Elke kind het sy werk. Theresa doen 'n reuse werk wat ek baie waardeer.

Ek bak so nou en dan ook brood maar doen dit op die tradisionele manier. Ons het 'n broodpan van Suid Afrika af saamgebring, met 'n deksel, waarmee ek op die vuur broodbak. Hy werk ook goed in die weber. Bierbrood met 'n blik mielies in vir "tekstuur" bly 'n gunsteling.

Ons het 'n baie koue winter beleef hier in die noorde van Denemarke. Temperature het baie nagte tot onder -15 grade gedaal en was selde bo vriespunt in die dag. Van net na kersfees af was ons tuin nog nie sonder sneeu en ys nie. Baie oggende het ek en die kinders werk en skool to gery met die fietse in temperature van onder die -10 grade. Die kinders se skool is 3 km ver en my werk is 2,5 km ver. Dit was so koud dat die see begin vries het. Hulle moes ysbrekers gebruik het om party van hawens oop te kry. 'n Suid Afrikaner het nie aldag ,n besef hoe drasties dinge verander as die temperatuur so laag daal nie. Theresa het een dag in ons oprit vasgesit met die motor, want die sneeu het amper 'n meter dik gele. Met die baie koue is almal se energie rekenings baie meer. Dit kos ons ongeveer R18 000 per jaar on die huis op te warm.

Dit het ons nie gestop om vleis te braai nie. Ek het al vleis gebraai op die weber met 'n temperatuur van -12 grade buite. Die bure kon dit nie glo nie en het gedink dat ek 'n brand het. Ek gebruik spesiale brikette wat van Australie af kom. Die gewone brikette se temperatuur is te laag om in hierdie koue te werk. Brikette is baie duur. 10kg kos ongeveer R100. Vleis is die ander duur artikel. Een kg goeie beesvleis kan tot R350 kos. Ons kry net geel mieliemeel wat R15 per kg kos. Die meel word as gesondheidskos beskou. Varkvleis en hoender is meer billik en kan so min as R40 per kg kos. Beesstert is 'n ander gunsteling by ons en is partykeer R45 per kilogram omdat nie baie mense dit eet nie. Hulle verkies meer varksterte. Denemarke is primer 'n varkvleis land en eet tot vark harte en varklewer. Spur in Suid Afrika voer al hulle "spare ribs" van Denemarke af in.

In Desember maak die mense tradisionele kos en eet dan meer ryk kosse. Die kos word net in Desember gemaak om met die koue weer meer energie te verskaf. Een verrassing was om te sien dat hulle bron maak. My ouma het dit altyd gemaak en die resep proe dieselfde.

Alles is baie lekker maar dit stil nie die verlange na mens se eie land nie.

Comments> Post a Comment

<< Home